Ära jäta head kodulehte ripakile – see vajab ka hooldust ja arendust

Mis on kergem, kas uue veebi hooldamine või vana unarusse jäetud kodulehe kerge kohendamine?

Unarusse jäetud kodulehe kordategemine on korrapärasest hooldamisest oluliselt kulukam ning ajamahukam töö ja võimaldab ka pahavaral või häkkeritel seda kahjustada, kui õigel ajal ei ole veebiga tegeletud. Omale kodulehte tellides on võimalik sellega arvestada ja valida selline partner, kes lisaks kodulehe valmistamisele jääb hiljem lehte edasi haldama ning hooldama.

Millega saab kodulehe omanik lehe pideval hooldamisel ise hakkama ja millal on siiski vaja küsida asjatundjast arendaja abi?

Kõik oleneb omaniku oskustest ja veebilehe ülesehitusest ehk siis kui palju ja milliseid tarkvaramooduleid on kasutatud ning mida vaja uuendada.

Lihtsate moodulite uuendusega saaks veebilehe omanik ise ka hakkama, keerukamate puhul on vaja spetsialisti sekkumist.

E-poe omanikud peaksid mõtlema juba alguses arendajalt täislahenduse tellimise peale, kuna poe moodulid toimivad kogu süsteemi mootorina. Ühe või enama mooduli tõrke korral võib kogu e-poe töö olla häiritud või halvimal juhul e-pood lakkab töötamast. Seega soovitame enda kogemusest tulenevalt kodulehte tellides võtta arendajalt ka haldus ning hooldus, et kodulehed toimiksid laitmatult.

Mida teha, kui olemasoleva kodulehe arendaja enam ei tegutse?

Kui teil on juba koduleht ja selle arendaja enam ei paku teenust, siis esimene samm peaks olema kohe teise arendaja poole pöördumine, et ta saaks hinnata veebilehe olukorda. Spetsialist saab anda infot, milline on hetkeolukord ning kas mõistlik on uuendada või mõelda hoopis uue veebilehe tellimise peale.

Üldiselt arendajad proovivad vana lehte uuendada ja toimivaks muuta, kui see osutub võimalikuks. Vana platvormi või aegunud ning toeta moodulite puhul ei ole aga võimalik enam vana kodulehega jätkata, sest töömaht on siis ebamõistlikult suur.

Sellistes olukordades ei ole midagi teha, vaid otstarbekam tuleb luua uus leht, millel on kaasaaegne platvorm ja ülesehitus.

Kuidas kiirelt ja lihtsalt ära tunda kodulehte, mis on vaja täiesti uuesti luua?

Siin on mõned olulised tunnused:

  • veebileht ei ole responsiivne ehk kujundus ei kohandu erinevate ekraanisuurustega (mobiilis, tahvlis, arvutis)
  • veebileht ei toeta PHP 5.6 versioonist uuemat
  • kodulehe kaudu ei võeta enam sinuga ühendust või on kontakt märgatavalt harvenenud

Sisuhaldustarkvarad WordPress, Drupal jt pakuvad tihti uuendusi – kas teha need kohe või on mõistlik mõnikord natuke oodata?

Turvauuendused tuleks koheselt sisse viia, kuid versiooniuuenduste korral tasuks veidi oodata.

Näiteks kui lisamooduli versioonile 2.2.9 lastakse välja v. 2.3.0 ehk siis versioon uueneb – sel puhul võiks oodata järgmist uuendust, sest tihti sisaldavad need suuremaid muudatusi, mis vajavad veel parendamist 2.3.1 uuenduse näol.

Kui näiteks on uuendus 2.2.8 pealt vaja teha 2.2.9 peale, siis selle võiks kohe teha, kuna nende pisemate uuenduste n-ö põhilised elemendid on juba viimistletud. Sellised pisiuuendused sisaldavad üldiselt kergemaid parendusi, mis ei mõjuta häirivalt koostööd kogu veebiplatvormiga.

Kuidas hoida kodulehte värskena?

Lisaks turva- ning süsteemiuuendustele on oluline meeles pidada, et kodulehtede trendid vahetuvad sarnaselt muude valdkondadega. Kuna digimaailmas on oluline ajaga kaasas käia ja pakkuda kasutajatele ajakohast infot, siis sellega koos tuleb uuendada ka disaini, sisutekste ja pildimaterjale.

Muudatuste aluseks on analüüs, mida saab iga kasutaja ise teha näiteks Google Analyticsi ja muude statistikavahendite abil, mis aitavad mõista klientide huve ja käitumist kodulehel. Tihti antakse nende tööriistade poolt ka soovitusi muutusteks.

Kindlat reeglit värskenduste tegemise osas ei ole, kuid heaks praktikaks on iga paari aasta tagant värskendada disaini, sisulisi muudatusi teha aga paar korda aastas, kui analüütika selleks vajadust näitab.

Kodulehe hooldusteenus – mida selle käigus tavaliselt tehakse?

Kodulehe hoolduspakette on mitmeid erinevaid. Toome siin välja mõned enamlevinud lahendused:

  • uuenduste ja varukoopiate tegemine
  • uuenduste tegemine ja veebiliikluse monitooring
  • täisteenus, sh sisuloome ning andmesisestus

Kuidas valida nende seast see õige pakett?

Soovitame arutada oma vajadused arendajaga läbi ning leida ühiselt veebiomaniku soove kattev pakett, mis sobib kõige paremini. Nii saab muretult keskenduda enda tööle, muretsemata tehniliste probleemide pärast!

Allikas: veebimajutus.ee

Menüü