Mis on SEO ?

SEO ehk search engine optimization. 

Otsingumootorite peamine eesmärk on parandada otsingutulemuste kvaliteeti. SEO eesmärk on otsingumootorite mõistmine ja selle läbi otsingumootoritele sobiva kvaliteetse sisuga jõudmine otsingutulemuste esimestele lehtedele. Internet on väga suure konkurentsiga turg ja seal ellujäämiseks on elutähtis kaasas käia SEO trendidega, eriti Google’i uuendustega just Euroopas.

Otsingumootorite jaoks optimeerimine on aga täiskohaga töö ja kõikide muutustega kursis olemine nõuab tõsist pühendumist, seega ei tasu oodata kiireid tulemusi, mis kestavad igavesti. SEO peab olema järjepidev töö paremate tulemuste nimel, sest ka sinu konkurendid ei maga ning SEO teadmised on muutumas järjest tähtsamaks osaks turunduse osakaalust.

Otsingumootoritele optimeerimine jaguneb kaheks. Esiteks lehesisene osa ja teiseks leheväline osa. Halvasti optimeeritud leheküljele (ehk lehesisene osa) on raske saada külalisi otsingumootorite abil, olenemata kui suurepäraselt on lahendatud leheväline osakaal. Peaaegu samasugune on suhe hästi optimeeritud lehekülje ja puuduva lehevälise osaga. Peab olema tasakaal ja võrdne arendamine mõlemas suunas. Üks paremaid näiteid, kirjeldamaks otsingumootoritele optimeerimises lehesiseste ja väliste faktorite osakaalu, on mõelda maja väärtusele. Maja väärtuse juures on oluline see, et peamised süsteemid töötaks (elekter, torustik, küttesüsteem jne), need on SEO lehesisesed faktorid. Kes tahaks elada majas, milles puudub torustik? Nii ei väärtusta Google ka lehekülge, milles on puudulik lehesisene struktuur ning otsingumootorite robotid ei pääse sinu pakutud sisuni.

Maja peamise väärtuse määrab aga tema välimus, asukoht ja rajoon, need on SEO välised faktorid. Suurepärases naabruskond annab maja väärtusele märkimisväärselt juurde. Nii annab leheküljele väärtusele juurde ka suurepärane linkide naabruskond ehk kes sinu lehele lingivad ja kellele sina lingid. Näiteks ministeeriumite lehtedelt tulevad lingid annaks Google’ile kohe märku, et autoriteetsetelt lehtedelt tulevad sinu leheküljele lingid, järelikult oled sa millegi poolest tähelepanuväärne, omades nii tugevaid linginaabreid. See omakord tõstab sinu lehekülje väärtust Google’i silmis. Google

Otsingumootorite abil jõuad sa palju laiema kasutajaskonnani,

kes ei kasuta sinu poolt senimaani kasutatud turunduskanaleid. Kõik inimesed ei vaata näiteks telekat või ei kuula raadiot. SEO üks suuremaid kasusid on samuti see, et sa saad tõsta oma brändi teadlikust ja usaldusväärsust, märkimisväärselt oma tegevusvaldkonnas. Optimeerimine on piiramatute võimalustega ja väiksed ettevõtted suudavad eduka SEO abil edestada endast märksa suuremaid ettevõtteid või väiksemate investeeringute abil laieneda uutele turgudele või laiendada oma haaret teistes valdkondades. Optimeerimise riskid ja kulud on palju väiksemad kui tavareklaamis.

WWW kujul aadressi meelde jätmine on raske ning tihtipeale tüütu ja tõusvaks trendiks on ettevõtte otsimisel kasutada otsingumootorite abi. Optimeerimata lehed aga ei tule esile üldistes otsingutulemustes ja tihtipeale võidakse nii leida hoopis sinu konkurent.

Menüü